قانون مالیات های مستقیم قانون مالیات بر ارزش افزوده

حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه دارو و…

حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه دارو و...

وزارت امور اقتصادی و دارائی
گمرک جمهوری اسلامی ایران
شماره: ۱۴۰۳/۱۱۳۸۵۹
تاریخ: ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
پیوست: دارد

بسمه تعالی

«ثبت سیستم اتوماسیون»

۱۴۰۳/۱۴/۷۳

 

«ابلاغیه»

ناظرین محترم، مدیران کل و مدیران محترم گمرکات اجرایی

موضوع: فهرست ردیف تعرفه موضوع جزء (۲) بند (الف) تبصره (۹) قانون بودجه سال(۱۴۰۳)کل کشور
مهلت اعتبار: تا پایان سال ۱۴۰۳
مرجع ابلاغ کننده: ریاست جمهوری

با سلام و احترام؛

در اجرای فراز پایانی بند (الف) تبصره (۹) قانون بودجه سال(۱۴۰۳) کل کشور، به پیوست تصویر تصویب نامه هیئت محترم وزیران به شماره ۱۲۸۴۹/ ت ۶۲۵۰۴ هـ مورخ ۱۴۰۳/۱/۲۹ منضم به (۱۰) برگ فهرست ردیف تعرفه مرتبط با «کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه دارو، نهاده های دامی و کشاورزی، ملزومات مصرفی پزشکی و شیر خشک مخصوص اطفال» ممهور به مهر هیئت دولت،در (۵۱۶) ردیف تعرفه مشمول کاهش نرخ حقوق گمرکی و مالیات برارزش افزوده به یک درصد(۱٪) ممهور به مهر دفتر هیئت دولت، جهت بهره برداری و اقدام لازم با رعایت کامل سایر ضوابط و مقررات ارسال می گردد.
نکات مهم:
۱- با عنایت به بند (۶) تصویب نامه فوق الذکر، کالایی که واردات آن به موجب «قانون مالیات بر ارزش افزوده» (مصوب ۱۴۰۰/۳/۲) یا « قانون معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده» مصوب (۱۴۰۱/۹/۲۳) از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف می باشد، به همان میزان کمتر (صفر درصد)، باقی خواهند ماند.
۲- نظر به طبقه بندی کالاهای متنوع با کاربرد متمایز ذیل یک ردیف تعرفه، از فهرست ردیف تعرفه مواد اولیه دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی، تسهیلات قانونی مزبور صرفاً در خصوص کالاهایی خواهد بود که حسب مورد دارای مجوز ترخیص سازمان غذا و دارو یا سازمان دامپزشکی کشور در سامانه گمرک باشند.
۳- تا انجام اصلاحات سیستمی لازم، خدمت گیرندگان می توانند با استفاده از ظرفیت خانه ۰۴۹، ۰۴۲، ۰۴۵ و ۰۴۳ اظهارنامه (حسب مورد) اقدام یا کالا را با مأخذ بالاتر، اظهار و در صورت شمول تسهیلات قانونی با درج نظر در سامانه (epl)، اصلاح سیستمی اظهار نامه را پیگیری نمایند.
۴- با توجه به تاریخ اجرای احکام قانون بودجه و به جهت حصول اطمینان از وصول صحیح حقوق ورودی، مالیات ارزش افزوده و سایر وجوه متعلقه در مرحله بازبینی نیز دقت و کنترل لازم صورت پذیرد.
مسؤلیت نظارت بر حسن ا رای این ابلاغیه بر عهده بالاترین مقام گمرک اجرایی خواهد بود.

 

علیرضا صدری خواه
مدیر کل دفتر واردات

 

 

 

 

 

 

شماره: ۱۲۸۴۹ /ت ۶۲۵۰۴ هـ
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۲۹

جمهوری اسلامی ایران
رئیس جمهور
تصویب نامه هیئت وزیران

بسمه تعالی
“با صلوات بر محمد و آل محمد”

 

وزارت امور اقتصادی و دارایی – وزارت صنعت، معدن و تجارت – وزارت جهاد کشاورزی
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی – سازمان برنامه و بودجه کشور

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۱/۲۹ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور (با همکاری وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) و به استناد جزء (۲) بند (الف) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:
۱- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی (گندم، برنج، شکر خام روغن خام، دانه های روغنی، ذرت، کنجاله سویا ،جو، حبوبات (نخود لوبیا و عدس)، گوشت قرمز و گوشت مرغ) به تعداد (۵۷) ردیف تعرفه به شرح جدول شماره (۱) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیئت دولت است به میزان یک درصد (۱%) تعیین می شود.
۲- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده دارو به تعداد (۷۳) ردیف تعرفه و مواد اولیه دارویی به تعداد (۱۰۹) ردیف تعرفه، به شرح جداول شماره (۲) و (۳) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیئت دولت است، به میزان یک درصد (۱) تعیین می شود.
۳- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده نهاده های دامی و کشاورزی به تعداد (۱۶۰) ردیف تعرفه، به شرح جدول شماره (۴) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیئت دولت است، به میزان یک درصد (۱%) تعیین می شود.
۴- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده ملزومات مصرفی پزشکی به تعداد (۱۱۵) ردیف تعرفه، به شرح جدول شماره (۵) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیئت دولت است، به میزان یک درصد (۱%) تعیین می شود.
۵- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده شیرخشک مخصوص اطفال ذیل کدهای تعرفه (۰۴۰۲۱۰۱۰) و (۰۴۰۲۲۱۱۰) به میزان یک درصد (۱%) تعیین شده است.
۶- چنانچه مالیات بر ارزش افزوده کالایی به موجب قوانین مربوطه، کمتر از یک درصد (۱%) باشد به همان میزان کمتر باقی خواهد ماند.

 

محمد مخبر
معاون اول رییس جمهور

 

 

دانلود PDF بخشنامه

متن کامل بخشنامه در فایل PDF
دانلود فایل PDF

حجم فایل : 7590 کیلو بایت

اشتراک گذاری   
4 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع دهید
guest

0 Comments
مشاهده همه نظرات

آدرس ایمیلت رو وارد کن!

با وارد کردن آدرس ایمیلت در کادر زیر می تونی هر روز ساعت 6 صبح ، بخشنامه های روز گذشته رو در ایمیلت داشته باشی.

This is a test site
Build with Digits