قانون مالیات بر ارزش افزوده

تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی

تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی

شماره: ۱۲۸۴۹ /ت ۶۲۵۰۴ هـ
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۲۹

جمهوری اسلامی ایران
رئیس جمهور
تصویب نامه هیئت وزیران

بسمه تعالی
“با صلوات بر محمد و آل محمد”

 

وزارت امور اقتصادی و دارایی – وزارت صنعت، معدن و تجارت – وزارت جهاد کشاورزی
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی – سازمان برنامه و بودجه کشور

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۱/۲۹ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور (با همکاری وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) و به استناد جزء (۲) بند (الف) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:
۱- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی (گندم، برنج، شکر خام روغن خام، دانه های روغنی، ذرت، کنجاله سویا ،جو، حبوبات (نخود لوبیا و عدس)، گوشت قرمز و گوشت مرغ) به تعداد (۵۷) ردیف تعرفه به شرح جدول شماره (۱) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیئت دولت است به میزان یک درصد (۱%) تعیین می شود.
۲- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده دارو به تعداد (۷۳) ردیف تعرفه و مواد اولیه دارویی به تعداد (۱۰۹) ردیف تعرفه، به شرح جداول شماره (۲) و (۳) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیئت دولت است، به میزان یک درصد (۱) تعیین می شود.
۳- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده نهاده های دامی و کشاورزی به تعداد (۱۶۰) ردیف تعرفه، به شرح جدول شماره (۴) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیئت دولت است، به میزان یک درصد (۱%) تعیین می شود.
۴- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده ملزومات مصرفی پزشکی به تعداد (۱۱۵) ردیف تعرفه، به شرح جدول شماره (۵) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیئت دولت است، به میزان یک درصد (۱%) تعیین می شود.
۵- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده شیرخشک مخصوص اطفال ذیل کدهای تعرفه (۰۴۰۲۱۰۱۰) و (۰۴۰۲۲۱۱۰) به میزان یک درصد (۱%) تعیین شده است.
۶- چنانچه مالیات بر ارزش افزوده کالایی به موجب قوانین مربوطه، کمتر از یک درصد (۱%) باشد به همان میزان کمتر باقی خواهد ماند.

 

محمد مخبر
معاون اول رییس جمهور

 

دانلود PDF بخشنامه

متن کامل بخشنامه در فایل PDF
دانلود فایل PDF

حجم فایل : 445.61 کیلو بایت

اشتراک گذاری   
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع دهید
guest

0 Comments
مشاهده همه نظرات

آدرس ایمیلت رو وارد کن!

با وارد کردن آدرس ایمیلت در کادر زیر می تونی هر روز ساعت 6 صبح ، بخشنامه های روز گذشته رو در ایمیلت داشته باشی.

This is a test site
Build with Digits