قانون مالیات بر ارزش افزوده قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

معافیت گوشت و مرغ از مالیات بر ارزش افزوده

معافیت گوشت و مرغ از مالیات بر ارزش افزوده

وزارت امور اقتصادی و دارایی
سازمان امور مالیاتی کشور
اداره کل امور مالیاتی استان فارس
شماره: ۱۰۲/۱۰۲/۱۴۷۲
تاریخ: ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
پیوست: ندارد

بسمه تعالی

معاونین محترم شیراز و شهرستان ها
رؤسای محترم ادارات حسابرسی مالیاتی

موضوع: در خصوص مالیات بر ارزش افزوده گوشت و مرغ موضوع بند ۵-۴ ماده ۹ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده

با سلام و احترام 

همان گونه که اطلاع دارید به موجب بند ۵-۴ بخش (الف) ماده (۹) قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مطابق با فهرستی که هر سال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا  پایان دی ماه برای اجراء در سال بعد به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال می کند، از پرداخت مالیات و عوارض قانون یاد شده معاف می باشند.
از سوی دیگر با توجه به اجرایی شدن قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مصوب ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ شناسه تمامی کالاها و
خدمات مورد ارائه از سوی فعالان اقتصادی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر و به منظور مطابقت با مواد قانونی از جمله ماده (۹) قانون صدرالذکر در اختیار سازمان متبوع قرار می گیرد و آن سازمان نیز شمول یا عدم شمول موارد مذکور در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را در سامانه https://stuffid.tax.gov.ir بارگذاری می نماید. لذا مرجع تعیین شمول یا عدم شمول مالیات بر ارزش افزوده در حال حاضر سامانه اخیر خواهد بود.
حسب اطلاعات واصله اخیراً برخی از ادارات با تفاسیر نامناسب نسبت به نامه شماره ۲۶۸/۸۲۹۱۸/د مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری و بر خلاف مقررات ماده (۹) قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ فروش مرغ را مشمول مالیات و عوارض ارزش افزوده دانسته اند که این موضوع علاوه بر آنکه مغایر با اراده مقنن بوده است موجبات افزایش تورم در قیمت کالای اساسی مذکور و متعاقباً نارضایتی عمومی خواهد شد. لذا اقتضا دارد ادارات امور مالیاتی که با این رویه نسبت به صدور برگ مطالبه مالیات و عوارض ارزش افزوده اقدام نموده اند، در اجرای مقررات ماده (۲۳۸) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ نسبت به تصحیح ارقام مورد مطالبه اقدام نمایند و اداراتی که تاکنون نسبت به مطالبه اقدام ننموده اند، فهرست مندرج در سامانه https://stuffid.tax.gov.ir را مبنای اتخاذ تصمیم در خصوص شمول یا عدم شمول اقلام زیر مجموعه موارد مندرج در ماده (۹) مذکور قرار دهند. ضمناً، با توجه به پیگیری مراجع استانی در ارتباط با مالیات و عوارض ارزش افزوده محصولات فرعی مرغ اعم از اسکلت و امعا و احشاء مرغ، شایسته است مطالبه مالیات بر ارزش افزوده پرونده های مربوطه فعلاً معوق گردند.

 

حمیدرضا محمد ابراهیمی
مدیر کل امور مالیاتی استان فارس

دانلود PDF بخشنامه

متن کامل بخشنامه در فایل PDF
دانلود فایل PDF

حجم فایل : 2660 کیلو بایت

اشتراک گذاری   
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع دهید
guest

0 Comments
مشاهده همه نظرات

آدرس ایمیلت رو وارد کن!

با وارد کردن آدرس ایمیلت در کادر زیر می تونی هر روز ساعت 6 صبح ، بخشنامه های روز گذشته رو در ایمیلت داشته باشی.

This is a test site
Build with Digits