قانون مالیات های مستقیم

امکان ثبت نظر مودی توسط کارمند

امکان ثبت نظر مودی توسط کارمند

وزارت امور اقتصادی و دارایی
سازمان امور مالیاتی کشور
معاونت فناوری های مالیاتی
اداره کل فناوری اطلاعات
شماره: ۲۲۲/۶۰۶۲۴/د
تاریخ: ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
پیوست: دارد

بسمه تعالی 

مدیران کل محترم ادارات امور مالیاتی

موضوع: امکان ثبت نظر مؤدی توسط کارمند برای مواردی که از پرتال ثبت شده اند – ویژگی های جدید سامانه یکپارچه مالیاتی سنیم (ویرایش (۱/۱۱۶)

با سلام و احترام 

پیرو نامه شماره ۲۲۲/۵۸۶۶۴/د مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۸ در خصوص ویژگی های جدید سامانه یکپارچه مالیاتی سنیم (ویرایش ۱/۱۱۶) به استحضار می رساند، نیازمندی با عنوان «امکان ثبت نظر مؤدی توسط کارمند برای مواردی که از پرتال ثبت شده اند» به شرح زیر در سامانه پیاده سازی شده است.
با عملیاتی شدن دستورالعمل اجرایی ماده ۲۳۸ ق.م.م به موجب ماده ۴۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ در سامانه سنیم، مؤدی ملزم بود پس از انجام توافق در مهلت ۴۵ روزه نسبت به ثبت رأی صادره از طریق پرتال نیز اقدام نماید. در صورت ثبت اظهار نظر و ابلاغ برگ رأی رسیدگی مجدد ۲۳۸ ق.م.م، حسب مورد برگ قطعی صادر می شد.
در موارد بسیار متعددی مشاهده می گردید که علی رغم ثبت و انجام توافق موضوع ماده ۲۳۸ ق.م.م، به علت عدم اظهار نظر مؤدی در پرتال طی مهلت قانونی ۴۵ روزه، فرایند ناتمام مانده و به صورت سیستمی یک مورد شکایت ایجاد و پرونده به هیات های حل اختلاف مالیاتی ارجاع می گردید. این موضوع باعث ایجاد نارضایتی و ارجاع بی مورد پرونده ها به دادرسی مالیاتی و انباشت بی مورد پرونده ها در هیأت های حل اختلاف مالیاتی می شد.

لذا در به روزرسانی اخیر سامانه سنیم امکانی افزوده شد که کاربران حوزه کاری اعتراضات در صورتی که از نظر مؤدی آگاه باشند، نسبت به ثبت موافقت مؤدی اقدام نمایند تا موجب تسریع در صدور اوراق قطعی گردد. در این صورت نتایج توافق نیز از طریق پرتال برای مؤدی نمایش داده خواهد شد.
شایان ذکر است راهنمای تصویری موضوع مطروحه به پیوست ارسال می شود.

 

محمد جهانی کیا
سرپرست اداره کل فناوری اطلاعات

دانلود PDF بخشنامه

متن کامل بخشنامه در فایل PDF
دانلود فایل PDF

حجم فایل : 470.80 کیلو بایت

اشتراک گذاری   
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع دهید
guest

0 Comments
مشاهده همه نظرات

آدرس ایمیلت رو وارد کن!

با وارد کردن آدرس ایمیلت در کادر زیر می تونی هر روز ساعت 6 صبح ، بخشنامه های روز گذشته رو در ایمیلت داشته باشی.

This is a test site
Build with Digits