قانون مالیات های مستقیم

تسریع در رسیدگی و صدور پرونده های مالیاتی

تسریع در رسیدگی و صدور پرونده های مالیاتی

شماره: ١٣٠/١١۴۴/د
تاریخ: ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
پیوست: ندارد

به نام خدا

دادستانی انتظامی مالیاتی

جناب آقای محمد طاهری نژاد
رئیس محترم مرکز دادرسی مالیاتی
با سلام و احترام
با عنایت به واگذاری مسئولیت نظارت و پیگیری بر روند قطعیت ۱۰۰ پرونده مهم ( عملکرد- ارزش افزوده) ادارات کل امور مالیاتی در سنوات ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۰ به دادستانی انتظامی مالیاتی، ضمن ارسال فهرست کامل پرونده های مذکور (لوح فشرده) خواهشمند است دستور فرمایید مدیران دادرسی اهتمام لازم را در خصوص موارد ذیل معمول و مسئولان دفاتر دادستانی مستقر در ادارات کل را با قید فوریت از نتیجه امر مطلع نمایند.
۱- در خصوص آن دسته از پرونده هایی که تاکنون در هیات مطرح نگردیده، لازم است مراتب به قید فوریت در دستور کار قرار گرفته و وقت رسیدگی به پرونده های یاد شده، در کوتاه ترین زمان ممکن (حتی المقدور خارج از نوبت و با استفاده از ظرفیت ابلاغ دستی اوراق مالیاتی) تعیین گردد. بدیهی است در خصوص پرونده هایی که قبلاً وقت رسیدگی آن طولانی تر تعیین گردیده تعیین وقت مجدد با رعایت ضوابط فوق الزامی است.
۲- ادارات کل امور مالیاتی مکلف می باشند در اجرای تبصره ۶ ماده ۲۴۴ قانون مالیات های مستقیم نسبت به ارسال پرونده های مذکور حداقل یک هفته قبل از تشکیل جلسه هیأت اقدام نمایند؛ لذا در صورت عدم ارسال، مدیران دادرسی مراتب را به قید فوریت به مسئولان دفاتر دادستانی اعلام تا متخلفین تحت تعقیب انتظامی قرار گیرند.
۳- با عنایت به بررسی های به عمل آمده بعضاً مشاهده می گردد که انشاء و امضای رأی توسط اعضای هیات های حل اختلاف مالیاتی، بر خلاف مفاد تبصره ۲ ماده ۲۴۴ قانون مالیات های مستقیم، بیشتر از سه روز به طول می انجامد که این امر از موجبات تطویل دادرسی و تضییع حقوق دولت و مؤدیان می باشد که در صورت مشاهده و نبود دلایل موجه (از قبیل ضرورت استعلام و رفع نقص و … ) متخلفین تحت تعقیب انتظامی قرار خواهند گرفت.
۴- در موقع طرح پرونده در هیأت حل اختلاف مالیاتی، نماینده اداره امور مالیاتی باید در اجرای مفاد ماده ۲۴۰ قانون مالیات های مستقیم در جلسات مقرر هیأت شرکت نماید؛ لذا در صورت عدم حضور مأمورین مالیاتی ذیربط، مدیران دادرسی مکلف می باشند مراتب را به مسئولان دفاتر دادستانی اعلام تا متخلفین تحت تعقیب انتظامی قرار گیرند.

سید محسن خوانساریان
دادستان انتظامی مالیاتی

دانلود PDF بخشنامه

متن کامل بخشنامه در فایل PDF
دانلود فایل PDF

حجم فایل : 486.55 کیلو بایت

اشتراک گذاری   
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع دهید
guest

0 Comments
مشاهده همه نظرات

آدرس ایمیلت رو وارد کن!

با وارد کردن آدرس ایمیلت در کادر زیر می تونی هر روز ساعت 6 صبح ، بخشنامه های روز گذشته رو در ایمیلت داشته باشی.

This is a test site
Build with Digits