قانون مالیات های مستقیم

رفع تعهدات ارزی در سال ۱۴۰۲

رفع تعهدات ارزی در سال 1402

سازمان توسعه تجارت ایران
معاونت خدمات تجاری
دفتر خدمات ارزی و مالی
سرپرست
شماره: ۱۸۲۲۵۱۵
تاریخ: ١۴٠٢/١٠/١٠
پیوست: ندارد

جمهوری اسلامی ایران
وزارت صنعت، معدن و تجارت

 

جناب آقای امیر تیمور موسویان- مدیر کل محترم اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد
جناب آقای محمد بختیار خلیقی- مدیر کل محترم صنعت، معدن و تجارت کردستان
جناب آقای جعفری- مدیر کل محترم صنعت، معدن و تجارت استان لرستان
جناب آقای ایرج حسن پور- مدیر کل محترم صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان
جناب آقای مهدی حسینی نژاد- مدیر کل محترم صنعت، معدن و تجارت استان کرمان

موضوع : ابلاغ مصوبات شانزدهم و هفدهم کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات

باسلام و احترام
با عنایت به ابلاغ مصوبات شانزدهم و هفدهم کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات (که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۹ به دبیرخانه سازمان توسعه تجارت ایران واصل گردیده است) اهم تصمیمات اتخاذ شده به شرح زیر جهت استحضار و بهره برداری مقتضی ایفاد می گردد:

. به منظور تسریع در فرایند ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان که به هر دلیل تاکنون، موفق به ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات خود نگردیده اند، دسترسی به کوتاژهای صادراتی متعهدین ارزی سال ۱۴۰۰ – ۱۳۹۸ به منظور فروش حواله ارزی در سامانه نیما و فروش اسکناس در سامانه سنا جهت ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال های مذکور ایجاد گردیده است.

. با توجه به اتمام مهلت عدم اعمال محدودیت های تجاری برای صادر کنندگان کالاهای مشمول استثنائات تا پایان آبان ماه سالجاری، حسب بند (۵) صورتجلسه سیزدهمین نشست کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات، به منظور پیشگیری از اعمال محدودیت در فرایند جاری تجارت مشمولین این استثنائات، مهلت رفع محدودیت های تجاری این دسته از صادر کنندگان به منظور ایجاد دسترسی و ثبت اطلاعات گذشته تا پایان سال ۱۴۰۲ تمدید می گردد.

. با عنایت به اختیارات حاصل از ماده (۲۱) آئین نامه اجرایی تبصره (۶) بند (ح) ماده (۲) مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور رفع محدودیت های مالیاتی ایجاد شده برای پرونده های مالیاتی سنوات ۱۳۹۷، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ناشی از اجرای مفاد تبصره (۱) بند (ج) بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۰ ابلاغی طی نامه شماره ۰۰/۱۷۶۰۷ مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۵ بانک مرکزی ج.ا.ا مقرر شد:
“صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی، مکلفند نسبت به برگشت ۱۰% از کل مبلغ ارزی درآمد شناسایی شده سالانه برای هر پروژه که معادل ریالی آن در صورت های مالی سنوات ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ شناسایی شده است (درآمد شناسایی شده حاصل از ارائه خدمات قبل از کسر هزینه ها که با رعایت استانداردهای حسابداری شناسایی شده است) و به تایید کمیته ماده (۱۹) آیین نامه اجرایی حمایت از صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی می رسد، حداکثر ظرف مهلت ۳ ماه پس از ابلاغ این مصوبه اقدام نمایند. در صورت احراز بازگشت ارز به روش فوق که با رعایت ضوابط بازگشت ارز ناشی از صادرات کالای مرتبط با پروژه صورت خواهد پذیرفت، سازمان امور مالیاتی مکلف به اعمال معافیت به درآمد خدمات فنی و مهندسی سنوات ۱۳۹۷، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خواهد بود.”

 

. استفاده از پروانه های صادراتی سال ۱۴۰۱ به منظور بازگشت ارز حاصل از صادرات تا پایان دی ماه سال جاری امکان پذیر می باشد.

 

ناهید دشتدار

دانلود PDF بخشنامه

متن کامل بخشنامه در فایل PDF
دانلود فایل PDF

حجم فایل : 745.89 کیلو بایت

اشتراک گذاری   
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع دهید
guest

0 Comments
مشاهده همه نظرات

آدرس ایمیلت رو وارد کن!

با وارد کردن آدرس ایمیلت در کادر زیر می تونی هر روز ساعت 6 صبح ، بخشنامه های روز گذشته رو در ایمیلت داشته باشی.

This is a test site
Build with Digits